Strona główna >

regulamin Rady Nadzorczej/

REGULAMIN RADY NADZORCZEJ
Korporacji Gospodarczej "efekt" Spółki Akcyjnej w Krakowie

 

 

Rozdział 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1.

Rada Nadzorcza, zwana dalej także "Radą", jest stałym organem nadzoru Spółki.

§ 2.

  1. Rada Nadzorcza Spółki, jako spółki publicznej w rozumieniu przepisów o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego obrotu oraz o spółkach publicznych, składa się z co najmniej 5 (pięciu) członków wybieranych przez Walne Zgromadzenie. Liczbę członków Rady Nadzorczej określa uchwała Walnego Zgromadzenia.
  2. Kadencja Rady trwa 5 lat i jest wspólna dla wszystkich członków Rady. Mandaty członków Rady wygasają z dniem odbycia Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy zatwierdzająego sprawozdanie finansowe za ostatni pełny rok obrotowy pełnienia ich funkcji.
  3. Członkowie Rady mogą być w każdej chwili odwołani przez Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy.
  4. Mandaty wszystkich członków Rady wygasają przedterminowo z dniem dokonania wyboru co najmniej jednego członka Rady Nadzorczej w trybie głosowania oddzielnymi grupami, o którym mowa w art. 385 § 3 do 9 Kodeksu spółek handlowych.
  5. Ustępujący członkowie Rady mogą być wybierani ponownie do składu Rady.
  6. Członkowie Rady mogą działać tylko osobiście.

§ 3.

  1. Rada Nadzorcza na pierwszym posiedzeniu wybiera ze swego składu Przewodniczącego, o ile wyboru Przewodniczącego nie dokonało Walne Zgromadzenie. Rada może wybrać ze swego składu także Wiceprzewodniczącego.
  2. Pierwsze posiedzenie nowo wybranej Rady Nadzorczej odbywa się w dniu wyboru Rady. Jeżeli Walne Zgromadzenie nie dokonało wyboru Przewodniczącego Rady, posiedzenie to, do chwili wyboru Przewodniczącego, prowadzi najstarszy wiekiem członek Rady Nadzorczej. Po dokonaniu wyboru Przewodniczącego obejmuje on przewodnictwo obrad oraz zarządza i przeprowadza wybór Wiceprzewodniczącego Rady. Następnie Przewodniczący zapoznaje członków Rady z jej regulaminem.

§ 4.

  1. Przewodniczący kieruje pracami Rady oraz reprezentuje Radę, jeżeli Rada nie ustali innego trybu jej reprezentacji.
  2. W razie nieobecności Przewodniczącego zastępuje go Wiceprzewodniczący.

§ 5.

Mandat członka Rady wygasa przed upływem kadencji w następujących przypadkach:

  1. rezygnacji zgłoszonej na piśmie na ręce Przewodniczącego albo Wiceprzewodniczącego Rady,
  2. odwołania przez Walne Zgromadzenie,
  3. w przypadku, o którym mowa w § 2 ust. 4 niniejszego Regulaminu,
  4. prawomocnego wyroku skazującego, orzekającego zakaz zajmowania stanowiska w organach spółek prawa handlowego,
  5. śmierci.

 

Rozdział 2. KOMPETENCJE RADY NADZORCZEJ

§ 6.

  1. Rada sprawuje stały nadzór nad działalnością Spółki we wszystkich dziedzinach jej działalności, a także wykonuje inne zadania w sprawach uregulowanych postanowieniami Kodeksu spółek handlowych i Statutu Spółki.
  2. Do szczególnych obowiązków Rady należy:
    1)zatwierdzanie regulaminu organizacyjnego Spółki;
    2)powoływanie członków Zarządu;
    3)odwoływanie członków Zarządu;
    4)uchwalanie i zmiana Regulaminu Rady;
    5)uchwalanie i zmiana Regulaminu Zarządu;
    6)zawieranie z członkami Zarządu umów o pracę bądź kontraktów menedżerskich, a także rozwiązywanie tych umów bądź zmienianie ich postanowień oraz ustalanie bądź zmienianie wynagrodzeń członków Zarządu;
    7)rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy członkami Zarządu;
    8)reprezentowanie Spółki w czynnościach prawnych pomiędzy Spółką a członkami Zarządu, z tym że do podpisania umowy z członkami Zarządu, złożenia oświadczenia woli bądź wiedzy związanego z wykonywaniem umowy, bądź rozwiązania umowy, Rada upoważnia w formie uchwały Przewodniczącego Rady bądź innego jej członka;
    9)ocena sprawozdań Zarządu z działalności Spółki oraz sprawozdania finansowego za ubiegły rok obrotowy w zakresie ich zgodności z księgami                     i dokumentami, jak i ze stanem faktycznym oraz ocena wniosków Zarządu co do podziału zysku albo pokrycia straty;
    10)składanie Walnemu Zgromadzeniu pisemnego dorocznego sprawozdania z wyników ocen, o których mowa w pkt. 9;
    11)wyrażanie zgody na nabycie dla Spółki i zbycie przez Spółkę nieruchomości, użytkowania wieczystego lub udziału w nieruchomości, których cena przewyższa 1/5 łącznej wartości kapitałów (funduszy) własnych Spółki;
    12)zawieszanie, z ważnych powodów, w czynnościach wszystkich bądź poszczególnych członków Zarządu oraz delegowanie członków Rady do czasowego wykonywania czynności członków Zarządu nie mogących sprawować swoich czynności.


§ 7.

Rada, w celu wykonania swych obowiązków, może żądać od Zarządu a także - za jego pośrednictwem - od pracowników Spółki sprawozdań i wyjaśnień,  przeglądać księgi i dokumenty oraz sprawdzać stan majątku Spółki.

§ 8.

  1. Wykonując swoje zadania członkowie Rady zobowiązani są do zachowania poufności zarówno co do spraw będących przedmiotem posiedzeń, jak i co do innych spraw, o których uzyskali informacje wykonując funkcję członka Rady, pod rygorem skutków prawnych, a w szczególności pod rygorem odpowiedzialności przewidzianej w ustawie o obrocie instrumentami finansowymi.
  2. Członkowie Rady Nadzorczej zobowiązani są do ścisłego wypełniania obowiązków informacyjnych wynikających z odpowiednich przepisów regulujących przekazywanie bieżących i okresowych informacji przez emitentów papierów wartościowych, w zakresie dotyczącym członków Rady Nadzorczej spółki publicznej.
  3. Wykonując uprawnienia, o których mowa w art. 382 § 4 Kodeksu spółek handlowych, członkowie Rady Nadzorczej nie mają prawa dokonywać jakichkolwiek kopii, odpisów, wyciągów z badanej dokumentacji Spółki. To samo dotyczy członka Rady delegowanego do stałego indywidualnego wykonywania czynności nadzorczych w trybie art. 390 § 2 Kodeksu spółek handlowych.
  4. Naruszenie przez członka Rady Nadzorczej postanowienia ust. 3, jest jednoznaczne z naruszeniem zobowiązania do zachowania poufności.
  5. Członek Rady Nadzorczej, tak wykonujący uprawnienia, o których mowa w art. 382 § 4 Kodeksu spółek handlowych, jak i członek Rady Nadzorczej delegowany do stałego indywidualnego wykonywania czynności nadzorczych w trybie art. 390 § 2 Kodeksu spółek handlowych, w przypadku gdy zachodzi konflikt interesów Spółki z osobistymi bądź majątkowymi interesami takiego członka Rady Nadzorczej albo też, gdy chodzi o sprawę, w związku z którą taki członek Rady Nadzorczej pozostaje w sporze ze Spółką, nie ma prawa wglądu w jakiekolwiek dokumenty Spółki ani też nie ma prawa żądać jakichkolwiek wyjaśnień             i sprawozdań, ani też nie może dokonywać rewizji stanu majątku Spółki w przypadku.

 

Rozdział 3. TRYB PRACY RADY NADZORCZEJ

§ 9.

Rada wykonuje swoje zadania na posiedzeniach oraz poprzez czynności nadzorcze i doradcze.

§ 10.

  1. Na pierwszym posiedzeniu nowo wybranej Rady Nadzorczej wszyscy członkowie Rady zobowiązani są wypełnić formularz osobowy ze wskazaniem adresu dla doręczeń oraz numerów telekomunikacyjnych (telefon stacjonarny, komórkowy, fax, adres poczty elektronicznej). Powyższy obowiązek dotyczy również każdego nowo wybranego członka Rady Nadzorczej w przypadku zmiany jej składu.
  2. Członek Rady delegowany w trybie art. 390 § 2 Kodeksu spółek handlowych do stałego indywidualnego wykonywania czynności nadzorczych zobowiązany jest dodatkowo złożyć pisemne oświadczenie dotyczące zajmowania się interesami konkurencyjnymi wobec Spółki. W przypadku prowadzenia działalności konkurencyjnej w rozumieniu art. 380 § 1 Kodeksu spółek handlowych, członek Rady obowiązany jest powstrzymać się od udziału w pracach Rady oraz od wykonywania czynności nadzorczych, do czasu rozpatrzenia sprawy przez Radę Nadzorczą. Jeżeli Rada Nadzorcza nie wyrazi zgody na zajmowanie się przez członka Rady, o którym wyżej mowa, interesami konkurencyjnymi, Przewodniczący Rady podejmie działania mające na celu dokonanie przez Walne Zgromadzenie zmiany składu Rady Nadzorczej.
  3. Wszelkie doręczenia i powiadomienia dla członków Rady Nadzorczej kierowane będą na adresy i numery telekomunikacyjne podane w formularzu osobowym. W razie zmiany tych danych członek Rady zobowiązany jest do niezwłocznego zaktualizowania swego formularza osobowego pod rygorem skuteczności doręczenia lub powiadomienia dokonanego na uprzednio wskazany adres albo numer telekomunikacyjny.
  4. Na pierwszym posiedzeniu nowo wybranej Rady Nadzorczej wszyscy jej człnkowie zobowiązani są podpisać i złożyć Przewodniczącemu Rady pisemne oświadczenia stanowiące przyjęcie do wiadomości treści Regulaminu Rady oraz zobowiązanie do zachowania poufności (klauzula poufności).

§ 11.

  1. Posiedzenia Rady odbywają się w razie potrzeby, lecz nie rzadziej niż trzy razy w roku obrotowym.
  2. Posiedzenia Rady zwołuje Przewodniczący powiadamiając wszystkich czonków Rady o miejscu i terminie posiedzenia.
  3. Posiedzenie Rady może być zwołane także z inicjatywy każdego członka Rady albo na wniosek Zarządu Spółki. W takim przypadku żądający zwołania posiedzenia Rady powinien określić jego temat.
  4. W przypadku, o którym mowa w ust. 3 posiedzenie Rady powinno zostać zwołane najpóźniej w terminie 2 tygodni od daty otrzymania pisemnego wniosku przez Przewodniczącego Rady, pod rygorem, o którym mowa w art. 389 § 2 Kodeksu spółek handlowych.
  5. Czynności techniczne związane ze zwołaniem, przygotowaniem oraz obsługą posiedzenia Rady wykonuje Biuro Spółki, działając pod kierownictwem Przewodniczącego Rady.

§ 12.

  1. Posiedzenia Rady odbywają się w siedzibie Spółki lub innym miejscu wyznaczonym przez zwołującego posiedzenie.
  2. Porządek obrad ustala Przewodniczący Rady.

§ 13.

  1. Prawo do udziału w posiedzeniach Rady przysługuje członkom Zarządu Spółki.
  2. W posiedzeniach Rady mogą uczestniczyć także inne osoby, o ile zostaną one zaproszone do wzięcia udziału w posiedzeniu.
  3. Członkowie Zarządu Spółki oraz inne osoby uczestniczące w posiedzeniu Rady nie biorą udziału w głosowaniu.

§ 14.

  1. Posiedzenia Rady otwiera i prowadzi Przewodniczący Rady.
  2. Pod nieobecność Przewodniczącego posiedzenie prowadzi Wiceprzewodniczący lub inny wyznaczony przez Przewodniczącego członek Rady.

§ 15.

  1. Rada może podejmować uchwały tylko wówczas, gdy wszyscy członkowie Rady zostali zawiadomieni o jej posiedzeniu.
  2. Rada podejmuje uchwały w sprawach należących do jej kompetencji stosownie do postanowień Statutu i Kodeksu spółek handlowych. W innych sprawach Rada przyjmuje stanowisko do protokołu.

§ 16.

  1. Uchwały Rady zapadają bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy składu Rady. W przypadku równej ilości głosów decyduje głos Przewodniczącego Rady.
  2. Uchwały w sprawach odwołania z ważnych powodów członków Zarządu oraz zawieszania z ważnych powodów w czynnościach wszystkich bądź poszczególnych członków Zarządu i delegowania członków Rady Nadzorczej do czasowego wykonywania czynności członków Zarządu nie mogących sprawować swoich czynności podejmowane są większością 2/3 głosów przy obecności wszystkich członków Rady.
  3. Głosowania na posiedzeniach Rady są jawne.

§ 17.

  1. Członkowie Rady mogą brać udział w podejmowaniu uchwał oddając głos na piśmie za pośrednictwem innego członka Rady. Oddanie głosu na piśmie nie może dotyczyć spraw wprowadzonych do porządku obrad na posiedzeniu Rady ani też spraw wymienionych w art. 388 § 4 Kodeksu spółek handlowych. Głos oddany na piśmie za pośrednictwem innego członka Rady dołącza się do protokołu.
  2. Z zastrzeżeniem wyjątków, o których mowa w art. 388 § 4 Kodeksu spółek handlowych Rada Nadzorcza może podejmować uchwały w trybie obiegowym pisemnym albo za pomocą środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość (tryb telekomunikacyjny).
  3. Podjęcie uchwały w trybie, o którym mowa w ust. 2 zarządza Przewodniczący Rady z własnej inicjatywy albo na wniosek Zarządu Spółki. Podjęcie uchwały          w trybie obiegowym pisemnym następuje przez rozesłanie wszystkim członkom Rady projektu uchwały (pocztą, przez posłańca, faxem), którzy pisemnie głosują na projekcie i zamieszczają tam swój podpis, a następnie w terminie określonym przez Przewodniczącego Rady odsyłają projekty do Spółki lub dostarczają je Przewodniczącemu Rady. Podjęcie uchwały w trybie telekomunikacyjnym następuje w ten sposób, że Przewodniczący Rady łączy się ze wszystkimi członkami Rady i zaznajamia ich z projektem uchwały, a następnie odbiera od poszczególnych członków Rady ich głosy w sprawie uchwały. Na życzenie członka Rady projekt uchwały powinien być mu przesłany na numer faxu względnie na adres poczty elektronicznej, pod którymi członek Rady przebywa w czasie łączności z Przewodniczącym Rady.
  4. Członka Rady, który otrzyma projekt uchwały podejmowanej w trybie obiegowym pisemnym albo który został powiadomiony o treści uchwały podejmowanej      w trybie telekomunikacyjnym, lecz który w terminie wyznaczonym przez Przewodniczącego Rady nie odesłał podpisanego przez siebie projektu uchwały          z zaznaczeniem treści swego głosu lub który nie przekazał w czasie telekonferencji Przewodniczącemu Rady treści swego głosu - uważa się za członka Rady obecnego przy podejmowaniu uchwały, który nie wziął udziału w głosowaniu.

§ 18.

  1. Z posiedzenia Rady sporządza się protokół. Protokół winien zawierać kolejny numer, datę i miejsce posiedzenia, imiona i nazwiska członków Rady i innych osób obecnych na posiedzeniu, porządek posiedzenia, zwięzłe przedstawienie przebiegu posiedzenia, treść powziętych uchwał, ilość głosów "za", "przeciw" oraz "wstrzymujących się" oddanych przy poszczególnych uchwałach z wyszczególnieniem imion i nazwisk głosujących.
  2. Członkowie Rady, którzy nie zgadzają się z treścią powziętych uchwał, mogą zgłosić do protokołu zdanie odrębne.
  3. Przewodniczący Rady albo zastępujący go Wiceprzewodniczący podpisuje protokół najpóźniej w terminie 7 dni od daty odbycia posiedzenia, zaś pozostali obecni na posiedzeniu członkowie Rady podpisują protokół najpóźniej na następnym posiedzeniu Rady. Uchwały  podpisuje Przewodniczący Rady albo zastępujący go Wiceprzewodniczący Rady.
  4. Protokół z podjęcia uchwały w trybie obiegowym pisemnym albo telekomunikacyjnym sporządza i podpisuje Przewodniczący Rady albo zastępujący go Wiceprzewodniczący niezwłocznie po zakończeniu głosowania. Protokół ten pozostali członkowie Rady podpisują na najbliższym posiedzeniu Rady.
  5. W razie odmowy podpisania protokołu przez poszczególnych członków Rady umieszcza się o tym wzmiankę w protokole.
  6. Do protokołu dołącza się listę obecności podpisaną przez członków Rady obecnych na posiedzeniu.

§ 19.

  1. Protokoły z posiedzeń Rady przechowuje się w siedzibie Spółki z zabezpieczeniem ich poufności.
  2. Prawo przeglądania księgi protokołów Rady przysługuje wyłącznie członkom Rady, członkom Zarządu Spółki, zewnętrznym organom kontrolnym w zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów prawa, a innym osobom tylko wówczas, o ile uzyskały na to pisemną zgodę Przewodniczącego lub Wiceprzewodniczącego Rady, z zastrzeżeniem uprzedniego złożenia oświadczenia o zachowaniu poufności informacji. Oświadczenie takie załącza się do księgi protokołów z odnotowaniem daty i zakresu udostępnienia księgi.

§ 20.

  1. Rada Nadzorcza wykonuje swoje obowiązki kolegialnie.
  2. Rada w drodze uchwały może delegować swoich członków, w zespołach co najmniej dwuosobowych, do wykonania wskazanych w uchwale czynności nadzorczych.
  3. Po przeprowadzeniu czynności nadzorczych, zespół powołany w trybie określonym w ust. 2 niniejszego paragrafu, sporządza i przedstawia Radzie protokół.
  4. Na żądanie Przewodniczącego Rady, członek Rady delegowany w trybie art. 390 § 2 Kodeksu spółek handlowych do stałego indywidualnego wykonywania czynności nadzorczych, zobowiązany jest przedstawić Radzie informację z przebiegu wykonywanych czynności.

§ 21.

Czynności doradcze wykonują członkowie Rady samodzielnie, z własnej inicjatywy, albo na prośbę Zarządu Spółki.

§ 22.

  1. Członkom Rady z tytułu udziału w pracach Rady przysługuje wynagrodzenie w wysokości ustalonej przez Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy.
  2. Koszty działania Rady są kosztami Spóki.

 

Rozdział 3A. KOMITET AUDYTU

 

§22a

  1. W ramach Rady Nadzorczej działa stały komitet do spraw audytu, zwany dalej Komitetem Audytu.
  2. Komitet Audytu liczy trzech członków.
  3. Członkowie Komitetu Audytu, w tym Przewodniczący Komitetu Audytu, powoływani są przez Radę Nadzorczą spośród członków Rady. Członków Rady do składu Komitetu Audytu proponuje Przewodniczący Rady Nadzorczej.
  4. Rada Nadzorcza może w każdym czasie odwoływać poszczególnych lub wszystkich członków Komitetu Audytu, w tym jego Przewodniczącego.
  5. Wygaśnięcie mandatu członka Rady Nadzorczej jest równoznaczne w skutkach z wygaśnięciem funkcji członka Komitetu Audytu.
  6. W przypadku zmniejszenia się składu Komitetu Audytu poniżej wymaganej liczby trzech członków, Rada Nadzorcza uzupełnia skład Komitetu.
  7. Uchwały w sprawie powołania lub odwołania członków Komitetu Audytu podejmowane są w głosowaniu tajnym.
  8. Komitet Audytu powołany po raz pierwszy w trakcie trwania wspólnej kadencji członków Rady Nadzorczej, pełni swoją funkcję do końca tej kadencji Rady. Rada Nadzorcza nowej kadencji na pierwszym posiedzeniu podejmuje uchwałę o powołaniu członków Komitetu Audytu działającego w ramach Rady Nadzorczej nowej kadencji.

 

§22b

  1. Członkowie Komitetu Audytu winni posiadać wiedzę i umiejętności z zakresu branży, w której działa Spółka. Warunek ten uznaje się za spełniony, jeżeli przynajmniej jeden członek Komitetu Audytu posiada wiedzę i umiejętności z zakresu branży w której działa Spółka lub poszczególni członkowie Komitetu Audytu posiadają wiedzę i umiejętności w określonych zakresach tej branży.
  2. Przynajmniej jeden członek Komitetu Audytu winien posiadać wiedzę i umiejętności w zakresie rachunkowości lub badania sprawozdań finansowych.

 

§22c

  1. Większość członków Komitetu Audytu, w tym Przewodniczący Komitetu Audytu, winna spełniać warunki niezależności od Spółki, o których mowa w art. 129 ust. 3 i 4 ustawy z dn. 11 maja 2017 roku o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym, zwanej ustawą o biegłych rewidentach.
  2. Każdy kandydat na członka Komitetu Audytu przed jego powołaniem w skład Komitetu Audytu, obowiązany jest złożyć Przewodniczącemu Rady Nadzorczej pisemne oświadczenie wykazujące, że:

a)        spełnia kryteria niezależności od Spółki, o których mowa w art. 129 ust 3 i 4 ustawy o biegłych rewidentach;

b)        posiada wiedzę i umiejętności z zakresu branży, w której działa Spółka lub że posiada wiedzę i umiejętności z wskazanego zakresu tej branży;

c)        posiada wiedzę i umiejętności w zakresie rachunkowości lub badań sprawozdań finansowych.

  1. Członek Komitetu Audytu niezwłocznie informuje Przewodniczącego Komitetu oraz Przewodniczącego Rady Nadzorczej o wystąpieniu zdarzenia, które powoduje, że przestał on spełniać kryteria niezależności, o których mowa w art. 129 ust. 3 i 4 ustawy o biegłych rewidentach. Rada Nadzorcza podejmuje czynności konieczne do dostosowania składu Komitetu Audytu do wymagań określonych ustawą o biegłych rewidentach.

 

§22d

  1. Komitet Audytu pełni swoje funkcje kolegialnie.
  2. Przewodniczący Komitetu Audytu kieruje pracami Komitetu i reprezentuje Komitet.
  3. Prace Komitetu Audytu powinny być tak zorganizowane, aby zapewnione było właściwe i terminowe wykonanie przez Komitet Audytu obowiązków dotyczących spraw, w których zgodnie z ustawą o biegłych rewidentach, ustawą z dn. 29 września 1994 roku o rachunkowości (ustawa o rachunkowości) oraz przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 537/2014 z dn. 16 kwietnia 2014r. w sprawie szczegółowych wymogów dotyczących ustawowych badań sprawozdań finansowych jednostek interesu publicznego, uchylające decyzję Komisji 2005/909/WE (rozporządzenie UE nr 537/2014) wymagane jest działanie (współdziałanie) Komitetu Audytu.
  4. Posiedzenia Komitetu Audytu powinny się odbywać tak często, jak jest to konieczne, nie rzadziej jednak niż dwa razy w ciągu roku, przed opublikowaniem sprawozdania półrocznego i rocznego.
  5. Posiedzenia Komitetu Audytu zwołuje Przewodniczący Komitetu, z własnej inicjatywy lub na wniosek któregokolwiek z członków Komitetu, jak również na wniosek Rady Nadzorczej lub Przewodniczącego Rady Nadzorczej, a także, gdy o zwołanie Komitetu wystąpi Zarząd lub Prezes Zarządu Spółki.
  6. Porządek posiedzenia Komitetu Audytu ustala Przewodniczący Komitetu. Przewodniczący Komitetu obowiązany jest uwzględnić w porządku posiedzenia  sprawy wnoszone przez Radę Nadzorczą lub przez Zarząd Spółki.
  7. Prawo do udziału w posiedzeniach Komitetu Audytu przysługuje członkom Rady Nadzorczej oraz członkom Zarządu Spółki. W posiedzeniach Komitetu Audytu mogą uczestniczyć także inne osoby, o ile zostaną one zaproszone przez Przewodniczącego Komitetu Audytu do wzięcia udziału w posiedzeniu.
  8. Członkowie Rady Nadzorczej nie będący członkami Komitetu Audytu, członkowie Zarządu Spółki oraz inne osoby uczestniczące w posiedzeniu Komitetu Audytu nie biorą udziału w głosowaniu nad uchwałami Komitetu.

 

§22e

  1. Posiedzenia Komitetu Audytu zwołuje Przewodniczący Komitetu powiadamiając o miejscu, terminie oraz porządku posiedzenia wszystkich członków Komitetu Audytu oraz wszystkie pozostałe osoby uprawnione do uczestniczenia w posiedzeniu Komitetu.
  2. Posiedzenia Komitetu Audytu odbywają się w siedzibie Spółki lub w innym miejscu wyznaczonym przez zwołującego posiedzenie.
  3. Czynności techniczne związane ze zwołaniem, przygotowaniem oraz obsługą posiedzenia Komitetu Audytu wykonuje Biuro Spółki, działając pod kierownictwem Przewodniczącego Komitetu Audytu.

 

§22f

  1. Uchwały Komitetu Audytu zapadają bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy składu Komitetu. W przypadku równej ilości głosów decyduje głos Przewodniczącego Komitetu Audytu.
  2. Głosowania na posiedzeniach Komitetu Audytu są jawne.
  3. Członkowie Komitetu Audytu mogą brać udział w podejmowaniu uchwał oddając głos na piśmie za pośrednictwem innego członka Komitetu.
  4. Komitet Audytu może podejmować uchwały w trybie obiegowym lub za pomocą środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.
  5. W sprawach związanych z oddawanie głosu na piśmie, podejmowania przez Komitet Audytu uchwał w trybie obiegowym lub za pomocą środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, stosują się odpowiednio postanowienia §17 Regulaminu Rady.

 

§22g

  1. Do zadań Komitetu Audytu należy w szczególności:

1) monitorowanie: (a) procesu sprawozdawczości finansowej, (b) skuteczności systemów kontroli wewnętrznej i systemów zarządzania ryzykiem oraz audytu wewnętrznego, w tym w zakresie sprawozdawczości finansowej, (c) wykonywania czynności rewizji finansowej, w szczególności przeprowadzania przez firmę audytorską badania, o którym mowa w ustawie o biegłych rewidentach;

2) kontrolowanie i monitorowanie niezależności biegłego rewidenta i firmy audytorskiej;

3) informowanie Rady Nadzorczej o wynikach badania, o którym mowa w ustawie o biegłych rewidentach, wyjaśnianie, w jaki sposób badanie to przyczyniło się do rzetelności sprawozdawczości finansowej, a także jaka była rola Komitetu Audytu w procesie badania;

4) dokonywanie oceny niezależności biegłego rewidenta oraz wyrażanie zgody na świadczenie przez niego dozwolonych usług niebędących badaniem, o którym mowa w ustawie o biegłych rewidentach;

5) opracowywanie polityki wyboru firmy audytorskiej do przeprowadzenia badania, o którym mowa w ustawie o biegłych rewidentach;

6) opracowanie polityki świadczenia przez firmę audytorską przeprowadzającą badanie, przez podmioty powiązane z tą firmą audytorską oraz przez członka sieci firmy audytorskiej dozwolonych usług niebędących badaniem, o których mowa w ustawie o biegłych rewidentach;

7) opracowanie procedury wyboru przez Spółkę firmy audytorskiej;

8) przedstawianie Radzie Nadzorczej rekomendacji, co do wyboru firmy audytorskiej zgodnie z wymogami ustawy o biegłych rewidentach;

9) przedkładanie zaleceń mających na celu zapewnienie rzetelności procesu sprawozdawczości finansowej Spółki;

10) wykonywanie innych zadań Komitetu Audytu wynikających z ustawy o biegłych rewidentach, ustawy o rachunkowości oraz rozporządzenia UE nr 537/2014.

  1. Komitet Audytu może, bez pośrednictwa Rady Nadzorczej, żądać udzielenia informacji, wyjaśnień i przekazania dokumentów niezbędnych do wykonania zadań, o których mowa powyżej.
  2. Komitet Audytu corocznie składa pisemne sprawozdanie ze swej działalności Radzie Nadzorczej.

 

§22h

W pozostałych sprawach nie uregulowanych w niniejszym Rozdziale, dotyczących zadań, uprawnień oraz funkcjonowania Komitetu Audytu zastosowanie mają odpowiednie przepisy ustawy o biegłych rewidentach, ustawy o rachunkowości, rozporządzenia UE nr 537/2014 oraz postanowienia Regulaminu Rady Nadzorczej.


Rozdział 4. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

§ 23.

W sprawach nie objętych regulaminem mają zastosowanie odpowiednie postanowienia kodeksu spółek handlowych i Statutu Spółki.

 

§ 24.

Regulamin niniejszy został uchwalony przez Radę Nadzorczą w dniu 09 października 2017 roku.

 

§ 25.

Niniejszy Regulamin obowiązuje od daty jego uchwalenia i zastępuje regulamin Rady Nadzorczej uchwalony przez Radę Nadzorczą w dniu 24 maja 2011 roku.

 

 

Przewodniczący Rady Nadzorczej

mgr Bogumił Adamek

 

 

 

Kontakt/

Korporacja Gospodarcza efekt S.A.

31-323 Kraków
ul. Opolska 12
tel.: +48 12 420 33 20
fax: + 48 12 420 33 44

więcej